Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie II poprawione i uzupełnione

Bestseller Wydawnictwa Helion
kwiecień 2009

Przewodnik po nowoczesnych technikach promocji witryny internetowej

  • Jak wyszukiwarki indeksują strony WWW?
  • Co wpływa na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania?
  • W jaki sposób reklamować stronę w sieci?
  • Jak sprawdzać skuteczność pozycjonowania?

Współczesny internet to już nie tylko źródło informacji. To także ogromny pasaż handlowy, narzędzie marketingowe i nośnik reklamowy. Na milionach witryn WWW każdy może znaleźć dla siebie coś interesującego. Co sprawia, że wśród tak wielu stron internetowych niektóre odwiedzane są niezwykle często, a inne sporadycznie? Czynników jest wiele, ale jednym z najistotniejszych jest pozycja w wynikach wyszukiwania. Krążący po sieci żart: ?Jeśli czegoś nie ma w Google, to nie ma tego wcale? doskonale oddaje istotę sprawy ? wskazuje, jak ważne jest wysokie miejsce w wyszukiwarkach. Co zrobić, aby nasza strona WWW pojawiała się na odpowiedniej pozycji?

Czytając książkę ?Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie II poprawione i uzupełnione?, dowiesz się, w jaki sposób wpływać na ?sposób widzenia? Twojej strony WWW przez wyszukiwarki. Nauczysz się tworzyć i modyfikować kod HTML tak, aby mechanizmy indeksujące prawidłowo rozpoznawały słowa kluczowe, poznasz metody zwiększania ruchu na stronie oraz systemy wymiany łączy. Przeczytasz o tym, jak odbywa się pozycjonowanie w wyszukiwarkach, jak pozyskiwać i analizować statystyki ruchu na stronie oraz jak wykorzystać działające w internecie mechanizmy reklamowe.

  • Metody zarabiania na stronie WWW
  • Zasada działania wyszukiwarki internetowej
  • Projektowanie mechanizmów nawigacyjnych
  • Dobór fraz i słów kluczowych
  • Wykorzystanie hiperłączy
  • Wybór domeny
  • Systemy wymiany łączy
  • Mechanizmy indeksacji witryny w wyszukiwarkach
  • Śledzenie ruchu na stronie
  • Reklama w wyszukiwarkach

Zobacz swoją stronę na pierwszym miejscu w wyszukiwarce!

Komentarze

  1. Witam!

    Szkoda, że ani na helionie ani tutaj nie jest napisane jakie zmiany wnosi to wydanie w stosunku do pierwszego. Przydała by się taka informacja :)

  2. Zgadzam się z przedmówcą :) Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby po krótce zostały opisane nowości względem starszego wydania.

  3. Trudno nam w skrócie opisać nowości względem I wydania bo:

    * dopisaliśmy ok 200 nowych stron,
    * uaktualniliśmy to co było w I wydaniu i pozbyli się tego co już nie działa lub nie ma sensu,
    * uwzględniliśmy wiele uwaga i sugestii Czytelników I wydania,

    Ogólnie zmian jest tyle, że trudno je tutaj wymienić.

  4. Podsumowując, warto nabyć nowe wydanie tej książki :)

    Pozdrawiam

  5. Z drugiej strony, straszne z nas lenie, bo wystarczyło porównać spisy treści obu wydań :/ Lenistwo na pozycjonera nie przystaje :)

    Pozdrawiam i gratuluję udanej literatury

  6. Mam pytanie zastanawiam się nad kupnem tej książki i właśnie nie wiem czy mi ona pomoże bo jako takie podstawy znam w pozycjonowaniu (na pewno nie wszystkie) czy są w tej książce opisane bardziej zaawansowane metody pozycjonowania czy tylko takie podstawy jak każda książka którą można praktycznie kupić lub znaleźć w formacie PDF ? Pierwszego wydania nie widziałem miałem małą przerwę w tym zawodzie ponad pół roku. Pytanie do tych którzy już osiągali wysokie pozycje w google i innych wyszukiwarkach czy po przeczytaniu tej książki daliście rade osiągnąć takie wyniki szybciej ?
    Pozdrawiam Adam

  7. Witam.
    Jestem właścicielem kilku domen. Jestem też szefem firmy.
    Widziałem na wyszukiwarkach, jak kiepsko pozycjonują moje domeny. Specjalnie się tym nie przejmowałem, bo mamy własną bazę potencjalnych klientów (sprzęt raczej specjalistyczny), informujemy ich MassMailerem, pocztą, faksami.. Ciężka i trudna robota.
    Do tego nasz webmaster, nie bardzo chce zajmować się pozycjonowaniem, a ja jako szef miałem własną wizję, jak to ma działać. JAK KAŻDY SZEF -zadufany w sobie….
    W końcu, jak zauważyłem, że konkurencji wszędzie pełno a ja baaardzo daleko, wziąłem się z ogromną niechęcią (mam inne sprawy) do nauki. Kupiłem tę książkę (m.in.). Z innych książek dowiedziałem się podstaw html, więc czytając tą, przynajmniej wiedziałem o co chodzi. Specjalnie skonfigurowałem dwie domeny pod dwa różne tematy… Do granic możliwości trzymałem się zaleceń z tej książki, i choć już wówczas widziałem, że pewne informacje są w niej przestarzałe, Robiłem swoje…. Te dwie domeny dzisiaj pozycjonują na czołówkach i to dla wielu fraz…
    Nie napiszę tutaj o które domeny chodzi, to nie jest ważne.
    Eksperymenty mam za sobą. Dzisiaj każemu chętnie powiem co myślę o pracy googlebotów i o ich zaleceniach (też stosowałem ich sugestie). PRZEJAŚNIAŁO MI W OCZACH. Wcale nie jestem zadowolony z tego, że to ja muszę to robić, ale mam też satysfakcję, że dużo umiem i mało kto mi podskoczy w tej sprawie (przynajmniej w mojej firmie).
    PYTANIE DO AUTORÓW:
    W poprzedniej książce pisaliście Panowie o programie płatnym do tworzenia raportów dla pozycjonowania domen dla zbioru fraz. Czy jest coś nowszego lub lepszego, bo na piechotę nie chce mi się tego robić. Kupię taki program i wezmę się za poprawienie tych moich domen, które mają przynosić kasę… A NOWĄ KSIĄŻKĘ ZARAZ NAKAŻĘ ASYSTENTCE ZAKUPIĆ….
    Pozdrawiam. TREED

  8. Alarmy Warszawa

    Witam,
    Treed,gratuluję pierwszego miejsca w G.
    Chyba warto tą książkę mieć.
    Pozdrawiam

  9. Dzięki temu moja strona WWW jest w google. Dziękuję bardzo.

  10. Gratuluję świetnej książki! Czytało się szybko, łatwo i bezproblemowo. Gorąco polecam osobom, które chcą wiedzieć coś więcej w tej branży.

  11. asdadasdasd
    asdasd
    asdasd
    asdasd
    ad
    as
    d
    asd
    asd

  12. Wracam tu po kilku (7 ) latach, wiem duzo wiecej. Narobiłem się z moja stroną (stronami). Książka lezy zawsze koło mnie w biurze, służy jako przykład w dyskusjach z różnymi mądralami nt. pozycjonowania. Jak ktoś się mądrzy, mówię “przeczytaj to sie dowiesz prawdy” – jest dla mnie biblią pozycjonowania.
    Inna sprawa, że uważam google za pierwszego mieszacza i kombinatora. Google nie ma żadnego tajnego sposobu czy logarytmu. Zrób stronę z dużą zawartością “ofrazowanego tematycznie” tekstu. Poopisuj obrazki tittle/alt./nazwa pliku…
    A tak naprawdę to wiek domeny jest najważniejszy.
    Mam 10 podobnych stron, podobnie zrobionych i tylko jedna pozycjonuje bardzo dobrze (najstarsza) – reszta pokornie musi czekać. Te pozostałe, choc naprawdę podobne co do tekstów tylko sporadycznie wyskakują na pierwszej stronie wyników. Tak czy inaczej – książkę czyta się wspaniale.
    Chocbym niewiadomo co robił, to nic to nie daje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Pozostaw odpowiedź Piotr Cancel Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

do góry